Ik begon als webredacteur, werd ook camjo, leerde monteren, werd projectleider, online eindredacteur, begon te livestreamen, optimaliseerde digitale nieuwsbrieven, gaf leiding aan online redacties als manager online, begeleide ongeveer 100 podcasts, transformeerde een traditioneel radiomerk, specialiseerde in contentmarketing, ging aan de slag met ‘actionable’ big data en werd manager content. En met al deze kennis noem ik mijzelf een digitale contentspecialist. Of strateeg, want ik schrijf en bedenk ook graag korte- en lange termijn plannen. Plannen die realistisch en uitdagend zijn en direct uitvoerbaar. Met altijd een stip op de horizon.

Zullen we samen leuke dingen gaan maken? Stuur mij een bericht. Hieronder lees je wat ik o.a. in het verleden heb gedaan en gemaakt.

Munck Studios – Content manager

Het ‘runnen’ van Munck Studios in Nederland onderdeel van Munck Studios internationaal. Initiëren podcastplannen, maken en uitwerken van (internationale) pitches, begeleiden makers, opstellen begrotingen en begeleiden boekhouding.

periode: januari 2021 – heden

NPO Radio 1 – Manager Content

Als onderdeel van het management team het opzetten van een digitale contentstrategie, het begeleiden van een club van enthousiaste online redacteuren, webspecialisten bij de omroepen en het uitbouwen van visual radio en het podcastaanbod. Met sterke nadruk op contentmarketing en de transformatie van lineair naar 24/7 online audiomerk. Met doorontwikkeling van web, app en social media.

periode: januari 2019 – december 2020
periode: januari 2018 – juli 2018

Frementale Netherlands, RTL Late Night – Manager Online

Het opzetten van een nieuw contentplatform rondom de late night show van RTL.

periode: juni 2018 – december 2018

AVROTROS – Projectleider, online eindredacteur

Projectleider en online eindredacteur voor AVROTROS. Leidinggevende voor meerdere internetredacties en verantwoordelijk voor alle online uitingen van Radar, Opgelicht?! en Zorg.nu

Projecten 2013
– vernieuwen nieuwsbrief Radar
– opzetten en implementeren social strategie Radar
– mobiele website Radar
– start radarextra.nl

Projecten 2014
– responsive maken nieuwsbrief Radar en Opgelicht?!
– opzetten en implementeren social strategie Opgelicht?!
– lanceren vernieuwde Radar Testpanel
– extra fte voor Radar social
– start big data traject met Blueconic voor Radar

Projecten 2015
– lancering Opgelicht?! app iOS en Android
– nieuwsbriefwerving d.m.v Blueconic. Abonnees gestegen naar 127.000
– tweede Radar documentaire op www.radarextra.nl
– lancering Radar app voor iOS, Android. Smartphone, tablet en webversie.
– start nieuwe engagementredacteur
– start trainee-project samen met NTR en VPRO, young professionals aan het werk bij de Publieke Omroep

Projecten 2016
– lanceren zorgplatform Zorg.nu
– vernieuwen nieuwsbrief Radar naar volledig responsive, snellere redactie verwerking, ledenaantal gestegen richting 150.000
– lancering Radar-app
– lancering vernieuwde website Radar, full responsive en voorzien van tags.

Projecten 2017
– start radioprogramma Radar: Radar Radio
– actieve content samenwerking tussen NPO Radio 1 en Radar
– extra editie Radar nieuwsbrief
– doorontwikkeling Radar forum

Awards
Populairste Website van het Jaar 2015, categorie media.
Populairste Website van het Jaar 2016, categorie media.
Populairste Website van het Jaar 2017, categorie media.
Website van het jaar 2017, overall.

VARA – Allround webredacteur

Start van professionele online carrière bij Omroepvereniging VARA. Doorgegroeid van stagiair naar allround webredacteur. Projecten:

Mooi! Weer de Leeuw – Lieve Paul – X de Leeuw – Langs de Leeuw – PAU!L – Pauw & Witteman – HumorTV – Kanniewaarzijn – Mike & Thomas show – VARA.nl – Van Zon op Zaterdag – QI – TV Lab – Vrouw & Paard – Consumenten TV, Diverse websites zijn beloond met nominaties en awards.

VARA – Online stagiair Kassa

Stage bij Omroepvereniging VARA. Mijn focus was op de consumentenwebsite kassa.vara.nl. Website met meerdere (internationale) awards bekroond.

Afgestudeerd met een onderzoek onder 120.000 nieuwsbriefabonnees over de gebruiksvriendelijkheid, effectiviteit en frequentie van de nieuwsbrief.